Seminários do Departamento de Genética e Biologia Evolutiva

semanaSeminário do Departamento de Genética e Biologia Evolutiva

Título: "Proteômica em doenças infecciosas: metodologias e aplicações"
Palestrante: Prof. Dr. Giuseppe Palmisano
"Graduated in chemistry from University of Bari, Italy and with a doctoral degree in medical biochemistry from the University Hospital of Bari, Italy. Postdoc at the Department of Biochemistry and Molecular Biology, University of Southern Denmark. He is currently professor at the Department of Parasitology, University of São Paulo. Has experience in protein chemistry with special focus on analytical methods applied to protein on a large scale. His areas of expertise are: proteomics, post-translational modifications, cell signalling, mass spectrometry and infectious diseases"
Data: 27.05.2019
Horário: 13h
Local: Sala Therezinha Ungaretti - Depto de Genética e Biologia Evolutiva do IB/USP

"Os Seminários compõem a disciplina BIO5738 "Tendências Atuais em Genética e Biologia Evolutiva" e ocorrerão todas as segundas às 13h de 25/03 a 17/06 de 2019. A participação é aberta a todos e obrigatória para os matriculados na disciplina."